top of page
חיפוש
  • yuvalklein

לכבוד שר האוצר


מר יאיר לפיד היקר,

ברוח הניסיונות הרבים והמוערכים לנקוט פעולות על מנת להקטין את הגירעון בה נמצאת מדינת ישראל, הייתי רוצה להסיט לרגע נוסף את הפוקוס מעניין החיסכון ולהתמקד בייצור ההכנסה.

בדומה לעסק, ההפסדים הגדולים ביותר הם ההכנסות שלא הכנסנו. יש מדינות שניחנו בהון טבעי כגון נפט, יערות, יהלומים וכו'. לנו, למדינת ישראל האיכותית יש את ההון הכי חשוב, הכי טוב ועם הפוטנציאל הגדול ביותר, ההון האנושי.

האזרחים חשים כי הפעולה של קיצוצים והעלאות מיסים הינה פעולת דיכוי, אם היה קודם קשה לאנשים להרוויח כסף, העניין רק הולך ונעשה קשה יותר, מתן תמריץ וסיוע בהכוונה ללא ספק יקלו על הנושא ואם הכנסות העסק יחולקו לשותפתה מכורח היותו עסק במדינת ישראל - הרי שיהיה נעים להרגיש את חלקה של שותפה זו – הרווח הינו מטרה משותפת.

כידוע במדינת ישראל יש הכי הרבה סטארטאפים לקמ"ר ורוב הסיכויים כי עתידם להימכר לחברות גדולות מחוץ לישראל. עם המכירה גם כספי ההכנסות יעשו רילוקיישן. במקום שנעודד חברות צעירות ומבטיחות לגדול לחברות ענק, אנחנו חושבים על האקזיט המהיר. חברה שקונה חברת הזנק במיליון דולר, קונה פוטנציאל להרוויח מיליארד דולר. לרוב באופן אירוני היועצים בחברות הענק האלה, הם הישראלים.

במספרים:

ב2012 גויסו כ 2 מיליארד דולר על ידי בערך 800 חברות ישראליות.

פחות מ 10% מהיזמים, מצליחים לגייס כספים.

אחוז גדול מאלו שלא הצליחו, נכשלו בגלל חוסר ידע בניהול. שזה די מובן, הרי שמפתח/ת אלוגריתם חדש ומחולל שינויים רכש/ה כנראה פחות ניסיון ניהולי במהלך הדרך.

בקצרה, מערכת החינוך היא מצוינת במידה וחיינו לפני 100 שנה, העולם השתנה ומערכת החינוך לא, מה שיוצר מצב שתלמיד לומד על תפוחים ויוצא לעולם ושם מדברים באגסים, אם היו מלמדים אותו על אגסים, מדינת ישראל הייתה המדינה הכי רווחית בעולם.

הצעת השינוי

לבנות מערכת יועצים מהשורה הראשונה, אשר יתוגמלו באמצעות שותפויות במיזמים והקלה במיסים, בידיעה כי מי שעוזר למדינה, המדינה עוזרת לו, ככה נוכל לגדול. כל בעל רעיון לכל סוג של עסק יוכל לפנות למערכת הזאת. הנבחרים יקבלו ליווי של המדינה תמורת אחוזים בחברה וכמובן שהיזמים ייהנו מהטבות במיסים.

בדרך זו, הנתונים לעיל יגדלו במאות אחוזים וחלק גדול יהיה שייך למדינה, למדינה אין סיכון כספי אלא רק יכולת להצליח ולייצר אינדיבידואלים מצליחנים.

אם נצליח רק ב5% ולא במאות אחוזים, יהיה לנו פוטנציאל של 300 מילאירד דולר בשנה, סכום שייקח לו זמן רב להגיע מקיצוצים בקצבאות והעלאת מיסים.

אשמח מאוד להציג את התכנית המלאה.

בברכות והמון איחולי הצלחה!

יובל קליין


5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page